Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 yaş gelişim süreçleri
#1
5 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİ

MOTOR GELİŞİMİ
ALGISAL GELİŞİMİ
DİL GELİŞİMİ
SOSYAL GELİŞİMİ
BİLİŞSEL GELİŞİMİ


MOTOR GELİŞİMİ

• İnce bir çizgi üstünde kolaylıkla yürüyebilir,
• Çevik bir biçimde parmak uçlarında koşabilir,
• Ayak değiştirerek sıçrayabilir,
• Hareketleri müziğin ritmine uygundur,
• Tek ayağı ile 2-3m öteye sıçrayabilir,
• Dizlerini bükmeden öne eğilip parmak uçlarına dokunabilir,
• Örneğe bakarak 6 küple 3 basamaklı merdiven yapabilir,
• Büyük gözlü iğnelere ipliği kendi başına geçirir ve gerçek anlamda (birkaç ilmik) dikiş dikebilir,
• Yazıp çizerken, resim yaparken, kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanabilir,


ALGISAL GELİŞİMİ

• Konuşması oldukça akıcıdır,dil bilgisi kurallarına uyan ifadeler içerir,
• Ezbere şiir okumaktan ya da çocuk şarkıları, çeşit çeşit tekerlemeler söylemekten hoşlanır,
• Kendine öykü okunması veya anlatılması çok hoşuna gider, sonradan kendi başına öyküyü tam ayrıntılarıyla oyununda canlandırır,
• Somut isimleri nesneyi kullanarak tanımlar,
• Şaka, fıkra, bilmece ve tekerleme gibi söz oyunlarından zevk alır,


DİL GELİŞİMİ

• 5 yaşındaki çocuk hep konuşmak ister,
• Yetişkinler gibi uzun cümleler kurmaya çalışır,
• Bilgisini arttırmak için sorular sorar,
• Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur,
• Her şeyin ‘neden’ ve ‘niçin’i ile ilgilenir,
• Söylemek istediğini dile getirmeden önce düşünür,sonra söyler,




SOSYAL BECERİLERİ

• Ellerini, yüzünü yıkayıp kurulayabilir ama bedeninin diğer bölümlerini yıkarken yardıma ihtiyaç duyar,
• Genelde daha aklı başında ve bağımsızdır; daha kontrollü ve duyarlı bir yaklaşım içindedir,
• Kendi başına giyinip soyunabilir,
• Düzenli ve temiz olması gerektiğini kavrayabilir ancak yine de sürekli olarak anımsatılmalıdır,
• Grup oyunlarını tercih eder,
• Ev dışında daha mutlu olur,
• Arkadaşlarını kendi seçer,
• Yetişkinler ve kendinden büyükler yerine yaşıtlarıyla birlikte olmaktan hoşlanır,
• Saati ve saatin güniük programla ilişkisini anlayabilir,



BİLİŞSEL GELİŞİMİ

• 2-7 yaşları arasındaki bu bilişsel gelişim evresindeki çocukların büyük bölümü ayrıntıları dikkate almadan genel olarak algılar ve ilişkisiz obje ve kavramları bütünleştirebilir,
• 5 yaş çocuğu her şey arasında her türlü ilişkiyi kurabilir,
• Parçayla bütünü aynı zamanda düşünemez,
• Zihinsel kıyaslama yapamazlar,
• Eylemlerinde, düşüncelerinde, bakış açılarında benmerkezlidir, Toplumsal yönelim tam biçimini ancak 7-8 yaşlarında alır,
• İşlem öncesi çocuk, başkalarının görüşüyle; dünyanın ne olduğunu düşünmez,
• Mantık henüz gelişmemiştir,
• Her şeyi kendine göre değerlendirdiği bu düşünce çağında çocuk ‘bazı’ ve ‘hepsi’ ayrımını yapamaz,
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi